Mobiltelefonen er det 21. århundredes walkman. Altid i lommen, altid på nettet. Den er både afspiller, radio og
pladebutik. Men hvorfor er det selskaber som Nokia, TDC og Apple, der først ser de nye muligheder i mobil musik?
Mød mobilbranchens musikalske frontløbere og hør, hvordan musik vil gennemsyre vores liv fra mobil til bilradio.
Lørdag 23. maj | 15:30 - 16:45 | Brobjergskolen
Henriette Moos
Produktchef hos TDC Musik, tidligere musiker, forfatter og underviser i lyddesign, og en varm fortaler for udforskning af de nye digitale muligheder for at bringe musikken ud til publikum - med TDC PLAY som et at de mest succesfulde eksempler på dette i Danmark. TDC PLAY giver TDCs bredbåndskunder og mobilkunder ubegrænset adgang til næsten 3 millioner musiknumre i forbindelse med deres abonnement og anses for at have revolutioneret det danske musikmarked.
Tim Hadley
Director, Corporate Communications, hos britiske Omnifone. Selskabet er kendt for sin prisbelønnede service Musicstation, der leverer musik til mobile løsninger over hele verden, blandt andre til Sony Ericsson, Vodafone, Telenor og Hutchison Telecom. Omnifone ses som en konkurrent til iTunes og fungerer udover mobilen også på mange andre platforme.
Kaare Struve
Chefkonsulent og leder af KODA's medieafdeling. Kaare har en juridisk baggrund og arbejder med licensering af rettigheder til musikværker indenfor alle medieområder herunder online, radio, mobil, retransmission og TV.
Henrik Føhns (moderator)
Henrik Føhns er vært på Harddisken på DR P1, som han var med til at starte i 1993. Han har lavet web-tv, skrevet om IT på Berlingske Nyhedsmagasin og været redaktør på Samvirke. Han var en af de første danske bloggere og podcastere. Før world wide web var han musikanmelder, koncertarrangør og guitarist i Danmarks første grungeband Boghandle.