SPOTTER T-SHIRT
MARTIN ROSS
SPOT Festival er slut for i år. Du er stadig meget velkommen til at sende dit bud på et T-shirt tryk til os. Så lægger vi det herind, når vi starter Spotter op igen cirka februar 2010.

Alle forslag til den Spotter T-shirt, der sammen med SPOT-billetter vil blive brugt som belønning til dygtige Spottere, kan ses her.

Ved hvert forslag står grafikerens navn, samt eventuel anden information.

Fredag den 1. maj lukkede vi for forslag og valgte et design.
Du kan se afgørelsen her.
     

Musicbomb

Grafiker: Marianne Bjørn Jørgensen
Om designet: En Spotter er for mig en glad, ivrig og udadvendt musikelsker. Jeg har lavet et design med fokus på venligt formsprog, glade farver og legende typografi. Jeg har taget udgangspunkt i det eksisterende logo, for at skabe en tydelig sammenhæng til Spot Festivalen.


On The Spot

Grafiker: Marie Boye Thomsen
Om designet: Tanken er at ramme en ungdommelig vibe i kraft af form- og farvevalg. Selve rudefeltet, hvori tekst og figurer figurerer, udgør et såkaldt Spotfelt, hvor væsner (eller mennesker) bevæger sig rundt i et musikalsk spændingsfelt.
Teksten såvel som de finurlige væsner befinder sig ”on the spot”, på det rigtige sted og det rigtige tidspunkt, hvilket er essentielle faktorer for ultimative sanselige oplevelser, som SPOT Festivalen forhåbentlig kan bidrage med. Og er man på Spot festivalen er man vel på det rigtige sted og tidspunkt uden bedre alternativer i det kulturelle liv.



The Spot Is On


Grafiker: Mathilde Pierri Nørgaard
Om designet: Mit vigtigste nøgleord har været lyd. Det skinner igennem med grammofonen, der giver lyd.  Hørebøffer, der symboliserer musik du kan tage med, i overført forstand en koncertoplevelse du kan tage med hjem. Og med højttalere, der danner fundament, både i trykket og for en koncert.


 


Rosespot

Grafiker: Daniella Glunda
Om designet: For mig er SPOT en festival som en smuk blomst, eller nærmere som en blomsterknop. En masse kunstnere, der endnu ikke helt er sprunget ud, hvor SPOT er springbrættet til at blomstre i fuld flor.

 


 Spot, I do

Grafiker: Laurits Lyck
Om designet: SPOT handler om at finde det, der virkelig siger en noget. Blandt de mange muligheder, der vil præsentere sig i løbet af festivalen, gælder det om at finde de bands, der - omend de er ukendte eller måske helt anonyme - vil rammer dig præcist i det øjeblik.


Vitalitet

Grafiker: Chanette Gjermand Hansen
Om designet: Et layout som udstråler vitalitet, frihed, glæde og leg. Værdier, jeg knytter til SPOT-festivalen.




Elektriske Vibrationer

Grafiker: Jesper Petersen
Om designet: 'Spot betyder for mig, at turde opleve noget nyt, og at se livemusik der, trods en meget spredt genremæssig konstellation, alt sammen bærer præg af det samme DIY-gåpåmod, og lysten til at lege med begreberne. Mit motiv tager afsæt i netop den legesyge, og gør-det-selv glæden, men også det vibrerende elektriske og ikke mindst den farverigt, glædesspredende mangfoldige oplevelse.'
 


Blå Spot 

Grafiker: Lyuba Halacheva
Om designet: 'Designet bunder i det, SPOT betyder for mig: Live musik tæt på.'


Robot

Grafiker: Peter Fjordbak - ukrudt-design.dk
Om designet: 'Tanken er, at robotter er arbejdsomme systematisk undersøgende væsener (ligesom de arbejdsomme ROSA-medarbejdere, selvfølgelig), som sætter sig selv i baggrunden for at finde det, der er vigtigst – Ny spændende, levende musik, repræsenteret ved den mangefarvede node.'


Periskop 

Grafiker: Johannes Aagaard - kongesuiten.dk/aagaardds
Oplæg: Peter Fjordbak - ukrudt-design.dk



Vil du være med? Læs mere om design af T-shirt her.